Tuesday, August 3, 2010

Hyles, 5, JONATHAN AND DAVID


JONATHAN AND DAVID
ဒါဝိဒ္နဲ႔ ေယာနသန္ 

   
(Chapter 5 from Dr. Hyle's excellent book, Blue Denim and Lace)





ေယာနသံနဲ႔ ဒါဝိတ္တို႔ ခင္မင္မွဳဟာ သမၼာက်မ္းစာထဲမွာ အလွဆံုးအရာေတြထဲက တခုျဖစ္ပါတယ္။
၁။ " ေရွာလု၏သား ေယာနသန္ စိတ္ႏွလံုးသည္ ဒါဝိဒ္စိတ္ႏွလံုးႏွင္႔ စြဲကပ္လွ်က္ရွိ၍ ဒါဝိဒ္္ကို ကိုယ္ႏွင္႔အမွ် ခ်စ္ေလ၏။ "  ၁ရာ ၁၈း၁ ။ သူကစြဲလန္းတာမဟုတ္ဘူး။ သူ႔စိတ္က စြဲကပ္ေနတာပါ။ စစ္မွန္တဲ႔ မိတ္ေဆြဆိုတာ ဘုရားေပးတာပါ။ ဒါဝိဒ္ကို အဲဒီလိုမိတ္ေဆြတေယာက္ ဘုရားသခင္ ေပးထားခဲ႔တာပါ။ ကိုယ္႔စိတ္စြဲလန္းရာ မိတ္ေဆြကို သိရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္။
၂။ အငယ္ ၁ နဲ႔ ၃ မွာ " ကိုယ္ႏွင္႔အမွ် " လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကိုယ္႔စိတ္ဝိညာဥ္ကို ခ်စ္သလို ခ်စ္တာပါ။ ႏွစ္ကိုယ္႔ တစိတ္ " One soul in two bodies " ပါပဲ။ ကိုယ္႔ရဲ႕ ကိုယ္ပြါး " another self "ပါပဲ။ သူ႔အေရးဟာ ကိုယ္႔အေရးပါပဲ။
၃။  ေယာနသန္က ဒါဝိဒ္္ကို ႏိုင္ငံေတာ္ေပးခ်င္ခဲ႔တာပါ။ (၁ရာ ၁၈း ၄ ) ေယာနသန္က ေရွာလုရဲကသား၊ ေရွာလုက ဘုရင္၊ ေယာနသန္က ထီးနန္းအတြက္ အေမြခံ။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္မိတ္ေဆြကိုသာ ေပးလိုက္ခ်င္တာပါ။ အခ်စ္စစ္ဆိုတာ ေပးပဲ ေပးခ်င္ေနတာပါ။ ေပးလို႔ကို မဝတာပါ။ အကုန္ေပးရမွ ေၾကနပ္တာပါ။
၄။ မိတ္ေဆြဆိုတာ လုပ္ယူဖိုပ မလိုဘူး။ "ေယာနသန္" ဆိုတာ "ဘုရားသခင္ေပးတာ" "God has given" or "given by God" လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ကယ္တင္ျခင္းၿပီးရင္ေတာ႔ ဘုရားေပးတဲ႔ ဆုေက်းဇူးေတြထဲမွာ မိတ္ေဆြဟာ အႀကီးမားဆံုး လက္ေဆာင္ပါ။
၅။ မိတ္ေဆြဟာ ေသြးသားေတာ္စပ္တာထက္ ပိုနီးကပ္ပါတယ္။ (၁ရာ ၁၉း ၂) သုတၱံ ၁၈း ၂၄ မွာ မိတ္ေဆြဟာ ညီအကိုထက္ သာ၍စြဲကပ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေယာဟန္ ၁၅း ၁၃ မွာ မိတ္ေဆြအတြက္ အသက္စြန္႔တဲ႔ ေမတၱာထက္ ျမတ္တာမရွိဘူးလို႔ ေတြ႔ရပါတယ္။ သခင္ေယရွဳကို ခ်စ္တဲ႔ေမတၱာ၊ ခရစ္ယာန္ အခ်င္းခ်င္း ခ်စ္တဲ႔ေမတၱာဟာ ေသြးသားေတာ္စပ္မွဳထက္ မကပါဘူး။
၆။ တေယာက္အတြက္ တေယာက္ အသက္စြန္႔ရုံမွ်မက သားစဥ္ေျမးဆက္ ေစာင္႔ေရွက္ၾကဖို႔ သစၥာ ႁပုၾကတယ္။ သူတို႔လို မိတ္ေဆြအတြက္ အသက္ေပးရဲသလား။ အသက္ေပးရဲေလာက္ေအာင္ ခ်စ္တတ္သူေတြဟာ မဂၤလာရွိပါတယ္။
၇။ ေယာနသန္က ေနာက္လိုက္ပဲ ျဖစ္ခ်င္တာပါ။ (၁ရာ ၂၃း ၁၇) မိတ္ေဆြစစ္ဟာ ဒုတိယပဲျဖစ္ခ်င္တာပါ။ ကိုယ္ထက္ သူတပါးကိုသာ ခ်ီးေႁမႇာက္ခ်င္တာပါ။ ေနာက္ကပဲ အားေပးခ်င္သူပါ။ ခ်စ္ေနရရင္ ၿပီးၿပီ။ အခ်စ္ခံခ်င္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ကူညီခ်င္တာ၊ ကူညီေစခ်င္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ မိတ္ေဆြ ေကာင္းစားရင္ ဝမ္းသာေနသူပါ။
၈။  ေယာနသန္က ဒါဝိဒ္ကိုေတြ႔တိုင္း သူ႔ေမတၱာကို ျပပံုရပါတယ္။ ေမတၱာစစ္ကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ဖို႔ လိုတယ္မဟုတ္လား။ လူဆိုတာ အထပ္ထပ္ ေျပာမွ ယံုတာပါ။
၉။ ေယာနသန္မွာ မိတ္ေဆြဆိုလို႔ ဒါဝိဒ္တေယာက္ပဲ ရွိပံုရပါတယ္။ နက္ရွိဳင္းတဲ႔ ေမတၱာကို ေလွ်ာ႔မတြက္သင္႔ပါဘူး။ ဘုရားအလိုေတာ္နဲ႔အညီ သတိထားေရြးရတာမ်ိဳးပါ။
၁၀။ ေယာနသန္က ဒါဝိဒ္ စိတ္တိုင္းက် လုပ္ေပးပါတယ္။ (၁ရာ ၂၀း ၄) မိတ္ေဆြရဲ႕ ေတာင္႔တျခင္းဟာ ဘုရင္႔အမိန္႔ေတာ္လိုပါပဲ။The desire of a friend is a Royal Command!
၁၁။ ကိုယ္ခႏၶာအားျဖင္႔ ေဝးကြာေပမယ္႔ မိတ္ေဆြဟာ စိတ္အားျဖင္႔ မကြာပါဘူး။ ေယာနသန္နဲ႔ ဒါဝိဒ္ဟာ အတူမေနရေပမယ္႔ စိတ္က မကြာၾကဘူး။ ဖိလိပၸိ ၁း ၇၊ ၈ မွာ ရွင္ေပါလုက သူ႔စိတ္ထဲမွာ ဖိလိပၸိႃမို႔သားေတြ ရွိေနတယ္။ လြမ္းေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဘယ္အရာကမွ မကြဲကြာေစႏိုင္တဲ႔ ခ်စ္ျခင္းမ်ိဳးပါပဲ။
၁၂။ ေယာနသန္ေသၿပီးေနာက္ ဒါဝိဒ္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္လာသလဲဆိုတာ စိတ္ဝင္စားစရာပါ။ ေယာနသန္ေသၿပီး မၾကာပါဘူး၊ ဗာသေရွဘနဲ႔ မွားတယ္။ ေမြးလာတဲ႔ သားကေလး ေသရတယ္။ သားတေယာက္က ႏွမကို ျပစ္မွားတယ္။ သားတေယာက္က တျခားတေယာက္ကို သတ္တယ္။ သတ္တဲ႔သားက အေဖကို ပုန္ကန္တယ္။ ထီးနန္းလုတယ္။ တိုက္ပြဲမွာ အေဖ႔ရဲ႕ တပ္က သတ္ပစ္ခဲ႔တယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြ ေယာနသန္ရွိတုန္းက ဒါဝိဒ္မွာ မျဖစ္ခဲ႔ပါဘူး။ မိတ္ေဆြက ထိန္းေပးခဲ႔တာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ မိတ္ေဆြေကာင္းရွိရင္ ခရစ္ယာန္တေယာက္ ပိုေကာင္းလာႏိုင္ပါတယ္။  
၁၃။ ေယာနသန္ရဲ႕ နက္ရွိဳင္းတဲ႔ ေမတၱာကို ဒါဝိဒ္ နားလည္ခဲ႔ဟန္ မတူပါဘူး။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ တခါတေလမွာ တဖက္သတ္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဝိဒ္ဟာ ေယာနသန္ကို ေမတၱာ ျပခြင္႔မရခဲ႔ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ေယာနသန္ရဲ႕ ေမတၱာဟာ မိန္းမကို စြဲလန္းတာထက္ ပိုတယ္လို႔ သူက ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုမိတ္ေဆြမ်ိဳး လိုလို႔ ဘုရားသခင္ေပးခဲ႔တာပါ။
၁၄။ ေယာနသန္ေသေပမယ္႔ ဒါဝိဒ္ရဲ႕ ေမတၱာက ဆက္ရွိေနပါတယ္။ ၂ရာ ၉း ၁ မွာ ေယာနသန္ရဲ႕ သားတေယာက္ကို ဒါဝိဒ္က ခ်ီးေျမွာက္ပါတယ္။ ေျခမသန္စြမ္းတဲ႔ ေမဖိေဗာရွက္ကို  နန္းေတာ္မွာ ေနရာေပးခဲ႔ပါတယ္။ ဒီထက္ေစာေစာ ေက်းဇူးႁပုႏိုင္သားနဲ႔ လို႔ တခ်ိဳ႕က ဆိုၾကပါတယ္။ ေမတၱာျပဖို႔ ေနာက္က်ေနတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးက ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြကို ေက်းဇူးႁပုဖို႔ ႄကိုစဥ္းစားၿပီး၊ ဖြင္႔ေျပာျပသင္႔ပါတယ္။ အသိေပးသင္႔၊ ေဝမွ်သင္႔ပါတယ္။ မိဘေသၿပီးေနာက္ သားသမီးကို ၾကည့္ရွဳေစာင္မတာ ေကာင္းပါတယ္။ မေသခင္ဆို ပိုေကာင္းတာေပါ႔။  မိဘနဲ႕ သားသမီး၊ လင္နဲ႔မယား၊ ေမာင္ႏွမ စတဲ႔   ခ်စ္ျခင္းေတြထက္ ေယာနသန္နဲ႔ ဒါဝိဒ္ရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းကေတာ႔ ဘုရားသခင္ေပးတာပါ၊ ထာဝရတည္ပါတယ္။



No comments:

Post a Comment